Hvidovre Avis d. 20. august 1970

Årbog 1970 af Kent Olsen
Smukt spil - ingen mål
HIF fortsatte det smukke spil fra Toto-turneringen i efterårspremieren mod Brønshøj. Det var bare ikke nok mod dette kraftbetonede fighterhold.
I 1. halvleg viste Hvidovre-spillerne noget af det kønneste positionsspil i årets turnering. Vigtigt var det dog, at effektiviteten ikke fulgte trop.
Det var en oplevelse af se bolden smyge sig henover den lækre sommer-grønsvær under HIF'ernes besnærende boldleg. Men der kom bare ingen udladning i form af mål, og efterhånden kom de viljefaste Brønshøj-spillere ind i kampen og vendte billedet til deres fordel med en beundringsværdig fight.
De tiltvang sig overtaget på banens midte, og et kvarter før tid scorede Gunnar Pedersen det afgørende mål.